Hopp til hovedinnhold

Grunnet overgang til nytt system vil telefonen til vårt kundesenter være stengt 2. mai.
Ønsker alle en fin Arbeidernes dag! 

Grunnet overgang til nytt system vil telefonen til vårt kundesenter være stengt 2. mai.
Ønsker alle en fin Arbeidernes dag! 

Solid i stormen - Usbls årsberetning for 2024

Estimert lesetid: ca. minutt(er)

Tross et utfordrende boligmarked leverer Usbl et solid resultat og flere store milepæler i 2024. Nå er årsberetningen tilgjengelig i sin helhet.

Boligmarkedet i 2024 var preget av lav byggeaktivitet og økte priser, men Usbl har holdt stø kurs. Med over 120 000 medlemmer, et resultat på 44 millioner kroner og ferdigstillelse av over 360 nye boliger, bekrefter årsberetningen en sterk og fremoverlent organisasjon. 

- Vi har tatt modige valg i et krevende marked. Når vi for eksempel setter spaden i jorda før forhåndssalget er i gang, som i Møllers Gate i Sandefjord, viser det at vi tar ansvar, sier Christian Vammervold Dreyer, administrerende direktør i Usbl. 

Samtidig peker Usbl på flere positive utviklingstrekk – blant annet en medlemsvekst, kundevekst, økt effektivitet i tjenesteleveranser og en klar satsing på bærekraft og digital utvikling. 

Bærekraft og digitalisering i fokus 

Usbl har gjennomført flere konkrete bærekraftsinitiativer, både internt og i samarbeid med kundene og bransjepartnere. Bærekraft er nå en integrert del av Usbls daglige drift. 

- Bærekraft er ikke et prosjekt hos Usbl – det er en del av hvordan Usbl utvikler, forvalter og støtter medlemmene og kundene. Usbl skal være en pådriver for omstilling og skape verdi for både medlemmene og samfunnet, sier styreleder Ole Revhaug. 

Digitalt har også Usbl tatt store steg. Medlem- og kundeportalen Bonabo er videreutviklet, og nye verktøy for automatisering og selvbetjening er på plass. 

Et blikk fremover 

2025 tegner til å bli et spennende år, med flere nye boligprosjekter som skal lanseres. 

- Vi vil jobbe målrettet opp mot politikere og myndigheter for å sikre bedre rammevilkår for boligbygging. Samtidig skal vi fortsette å levere verdi til medlemmene gjennom tjenester, rådgivning og medlemsfordeler, sier Dreyer.