Hopp til hovedinnhold

Flex-avtalen: fleksibel styrebistand

For deg som utfører de fleste oppgaver selv, og kun ønsker profesjonell håndtering av regnskapet og tilgang til en portal for styrearbeidet, er Flex-avtalen et godt alternativ.

Et enklere alternativ

Flex-avtalen er grunnpakke som tar seg av løpende bokføring, betaling av regninger, årsregnskap, tredjepartsopplysninger til eiernes skattemelding og administrasjon av felleskostnader. I tillegg inkluderer avtalen tilgang til styre- og beboerportalen Bonabo. 

Flex-avtalen kan bygges på med moduler etter ønske og behov, slik at styret kun betaler for hjelpen det faktisk trenger. 

Bonabo – portal for styret og for beboer

Som kunde av Usbl får du tilgang til Bonabo, der styret finner regnskapsrapporter, dokumenter, styre-epost/sms og møter. Og beboerne på sin side får tilgang til oppslag, felles dokumenter og oversikt over egen bolig og felleskostnader.

Flex-avtalen er en fleksibel avtale, med ulike alternativer. 

Budsjettbistand

  • Alternativ 1 gir tilgang til budsjettmodul og styrets egen bearbeidelse av tallene
  • Alternativ 2 gir tilgang til budsjettmodul og budsjettutkast fra Usbl
  • Alternativ 3 gir en hel budsjettpakke inkludert budsjettutkast og 3 timer rådgiving/oppfølging

Rådgiving rundt felleskostnader og budsjett faktureres etter medgått tid.

Årsmøtebistand

  • Alternativ 1 gir tilgang til Årsmøtemodul, kommunikasjon til beboere, mal for årsmelding og innkalling. Inkludert sammenstilling av innkalling utført av Usbl
  • Alternativ 2 gir en hel årsmøtepakke inkludert 5 timer rådgiving (uten deltakelse på årsmøtet)

Ekstra rådgiving, deltakelse/møteledelse på årsmøtet og etterarbeid fra årsmøtet faktureres etter med gått tid.

Vi tilbyr også generell rådgiving fra våre kundeansvarlige. Bistanden blir fakturert etter medgått tid.

Kunder med Flex-avtale kan også bestille disse ekstra tilgangene i Bonabo:

  • Tilgang til bookingløsning
  • Mulighet til å registrere felles lokaler/utstyr som beboerne kan booke.