Portalen – en enklere styrehverdag
Vi jobber kontinuerlig med å forbedre Portalen, for å sikre at du som sitter med styreverv får en enklere hverdag.
Portalen
Nytt i Portalen
E-post og SMS-løsningen i Portalen er nå oppgradert og klar til bruk. Les mer om oppgraderingen her.
Historiske oppgraderinger av Portalen
I samarbeid med vår dataleverandør og styrer jobbet vi med den neste generasjon av Portalen og de funksjoner som var en del av den første leveransen.
Ved overgang til den nye Portalen kunne styremedlemmer og brukere av Portalen logge inn i nytt portaldesign. Det innebar ny meny og endret navigering, der hovedmeny ligger på venstre side, mens undermenyen ligger horisontalt under det enkelte hovedpunkt.
I tillegg til forbedret navigering, fikk den nye Portalen større fokus på rettledning og hjelpetekster, for å bistå styremedlemmene i hva sidenes funksjonalitet er og hvordan den fungerer. Formålet er at ny Portal ikke bare skal bli bedre teknologisk og hva gjelder hastighet, men skal være lettere for nye og eksisterende styremedlemmer å ta i bruk.
Det var ikke all funksjonalitet som ble flyttet over til nytt design når vi lanserte den nye Portalen. Styremedlemmer vil derfor oppleve å gå til menypunkter der vi ruter bruker til den gamle Portalen for å utføre enkelte oppgaver. Der vil all funksjonalitet være likt som før, men topp- og bunnlinje samt meny er fjernet og byttet ut med en knapp «Tilbake til Portalen». Den nye Portalen ble lansert mandag 29. november 2021.
Hva var med i ny versjon?
Økonomi - Faktura
- Fakturagodkjenning flyttet og fikk et kraftig løft hva gjelder utseende, hastighet, visning av vedlegg og flyt.
- Leverandørfaktura endret navn til «Fakturaarkiv» og menypunktene ble slått sammen. På den måten kan man finne det man trenger knyttet til Faktura under samme menypunkt.
Økonomi – Oversikt
Portalen fikk en økonomisk oversikt som var myntet på nøkkeltall tankegangen og likviditet, som gir styret en raskere oversikt over økonomien. Denne oversikten er ikke fullstendig og utvikles fortløpende fremover.
«Boligselskapet»
- Vårt selskap – Samlet visning av alle boenheter med eiere. Bedre visning av enheter det er registrert utleie på, med en samlet side for det som omhandler enheten.
- Leietakere – Lister ut alle registrerte leietakere – undersiden er samme som enhet, men listen er ment for å gi styret en oversikt over kun de registrerte leietakerne
- Selskapsinformasjon – Slått sammen generell info og bygningsmasse til en side. Her vises all informasjon knyttet til bygningsmasse, tomter og selskapsinformasjon.
- Forsikring – Slått sammen forsikringsavtaler og saker til et menypunkt. Her vil styret se avtaler og saker dersom menypunktene er tilgjengeliggjort.
- Styre og komiteer – Forbedret visning av utvalgene. Det er også her lagt til et kommentarfelt pr rolle, for å enklere kunne holde oversikt over hvilke ansvarsområder det enkelte utvalgsmedlem har.
Boligbyggelaget
Portalen fikk et nytt menypunkt for «Kurs og opplæring» - Resterende menypunkter vises med knapp for overgang til gamle Portalen. Disse vil fortløpende byttes til innhold i den nye Portalen etter hvert som vi jobber oss gjennom produktplanen for 2022 og videre fremover i tid.